|
Stalo sa už dobrým zvykom u niektorých študentov najprv odpovedať na otázky a až potom
porozmýšľať.
To je ten lepší prípad. Tá druhá skupina len odpovedá. Avšak len občas, ak si na niečo spomenie a rozmýšľanie
necháva na tých ostatných. Nuž čo, neostáva nám niekedy nič iné, len sa pousmiať nad výrokmi "múdrych".
Tí starší skôr zaplačú, keď vidia, kam to naše vysoké školstvo smeruje. A ostatní, ktorí ešte doposiaľ
nepochopili, nad čím sa spolužiaci zabávali, majú možnosť pochopiť to teraz.
Dúfame, že nad nasledujúcimi riadkami sa nielen dobre pobavíte, ale hlavne si zoberiete ponaučenie s chýb
druhých. (A kto by to náhodou predsa len nepochopil, nechajte si to vysvetliť, aby sa vám to
nestalo
osudným na skúške.) |
|
|
|
|
|
Date:2.XII. 2003 |
|
|
|
|
Otázka: |
V čom máte tú periódu?
|
|
|
Odpoveď:
|
No predsa v čase!
|
|
|
|
|
|
Date:24.XI. 2003 |
|
|
|
|
|
Na laboratórnom cvičení pri preskúšaní teoretických vedomostí:
|
|
|
Otázka: |
Čo idete dnes merať?
|
|
|
Odpoveď:
|
To ešte nevieme...
|
|
|
|
|
|
Date:21.XI. 2003 |
|
|
|
|
Otázka: |
Písomnú prípravu kde máte?
|
|
|
Odpoveď:
|
Sused má.
(svoju)
|
|
|
Otázka: |
A študovali ste to vôbec?
|
|
|
Odpoveď:
|
Hej, teraz som to čítal!
|
|
|
|
|
|
Date:13.X. 2003 |
|
|
|
|
Poznámka:
|
Počúvaj, vnútorný odpor tohto voltmetra je 3000 kW. Ten je ale odporný!
|
|
|
|
|
|
Date:29. IV. 2003 |
|
|
|
|
|
Čo je to var kvapaliny?
|
|
|
|
Var kvapaliny je prechod z varu na paru.
|
|
|
|
|
|
Date:25. III. 2003 |
|
|
|
|
|
Ako je definovaná Poissonova konštanta? (približne 1,4 pre vzduch)
|
|
|
|
Poissonova konštanta je 6,67.10-11.
|
|
|
|
|
|
Date:11. III. 2003 |
|
|
|
|
|
... to aj tak dopadne, keď jeden meria a dvaja sa bavia!
|
|
|
|
My sme sa nebavili, my sme len viedli diskusiu, či meranie ide správnym smerom!
|
|
|
|
|
|
Date:4. III. 2003 |
|
|
|
|
|
Za g budeme dávať 8,6?
|
|
|
|
Ako ste na to prišli?
|
|
|
|
Intuícia ...
|
|
|
|
|
|
Date:26. II. 2003 |
|
|
|
|
Otázka: |
Ako je definovaná priemerná rýchlosť?
|
|
|
Odpoveď:
|
Priemerná rýchlosť je definovaná ako rýchlosť za čas!
|
|
|
|
|
|
Date:17. XII. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Ako budete postupovať pri meraní Poissonovej konštanty?
|
|
|
Odpoveď:
|
No, natlakujem to tam ...
|
|
|
|
|
|
Date:17. XII. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Ktorá je druhá platná číslica strednej kvadratickej odchýlky aritmetického priemeru?
|
|
|
|
[E = (116,67 ± 12,57)MPa]
|
|
|
Odpoveď:
|
No 5 je!
|
|
|
|
|
|
Date:17. XII. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Do akého maximálneho prúdu môžete ísť? (6 mA)
|
|
|
Odpoveď:
|
Do 24 milivoltov!
|
|
|
|
|
|
Date:
26. XI. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Čo sa deje po adiabatickej expanzii?
|
|
|
Odpoveď:
|
Ono to tam fučí!
|
|
|
|
|
|
Date:
23. XI. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Charakterizujte Poissonovu rovnicu!
|
|
|
Odpoveď:
|
Poissonova
rovnica
je
zmena
objemu
a
tlaku.
|
|
|
|
|
|
Date:
14. XI. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Čo hovorí Newtonov gravitačný zákon?
|
|
|
Niekoľko
odpovedí:
|
1) Existuje sústava, kde teleso sa javí ako v pokoji, ale v rovnomernom priamočiarom
pohybe. Takúto sústavu voláme inerciálna.
2)
Teleso zotrváva v rovnomernom pohybe alebo v pokoji, ak na neho nepôsobia žiadne
vonkajšie sily, ktoré tento stav
zmenia. Takáto sústava sa nazýva neinerciálna vzťažná
sústava.
|
|
|
Poznámka: |
Spomeniete si ešte aj na nejaký iný Newtonov zákon?
|
|
|
|
|
|
Date:
14. XI. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Čo hovorí Archimedov zákon?
|
|
|
Niekoľko
podarených
odpovedí:
|
1) Ak na voľný povrch kvapaliny padá tlak, potom vznikne v každom bode kvapaliny rovnako veľký tlak.
2) Teleso ponorené do kvapaliny je nadľahčované silou, ktorá je v rovnováhe kvapaliny s objemom, ktorý
vytlačila ponorená časť telesa.
3) Teleso ponorené do kvapaliny je nadľahčované silou, ktorá sa rovná hmotnosti tohto telesa a vztlakových
vlastností danej kvapaliny.
|
|
|
|
|
|
Date:
12. XI. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Čo chcete odmerať?
|
|
|
Odpoveď:
|
No predsa štúdium magnetického poľa Zeme.
|
|
|
|
|
|
Date: 8. XI. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Čo hovorí Hookov zákon?
|
|
|
Odpoveď:
|
Modul pružnosti sa mení so zväščujúcim ohybom.
|
|
|
|
|
|
Date:
7. XI. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Ako určíte ohniskovú vzdialenosť?
|
|
|
Odpoveď:
|
Keď nájdeme hrubší a tuhší obraz.
|
|
|
|
|
|
Date:
7. XI. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Ktorá je predmetová vzdialenosť?
|
|
|
Odpoveď:
|
To je tá od začiatku svetla ...
|
|
|
|
|
|
Date: 5. XI. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Ako je definovaný moment zotrvačnosti?
|
|
|
Odpoveď:
|
Moment zotrvačnosti je vzdialenosť od osi otáčania ...
|
|
|
|
|
|
Date: 5. XI. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Čo vyjadruje pohybová rovnica fyzikálneho kyvadla?
|
|
|
Odpoveď:
|
Vektor momentu fyzikálneho kyvadla (značka mäkké i) ...
|
|
|
|
|
|
Date:
29. X. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Čo hovorí Stokesov vzťah?
|
|
|
Odpoveď:
|
To je nejaká dlhá trubica ...
|
|
|
|
|
|
Date:
21. X. 2002 |
|
|
|
|
|
Počúvaj, keď voda vrie, má 100
°C?
|
|
|
|
Hej.
|
|
|
|
A si si istý?
|
|
|
|
???
|
|
|
Poznámka: |
1) Skúste sa pozrieť do tabuliek, pri akých podmienkach je určovaná teplota varu kvapalín.
2) Čo tak zobrať teplomer a overiť si to? |
|
|
|
|
|
Date:
18. X. 2002 |
|
|
|
|
|
Pomenovanie pre vodorovný vrh:
|
|
|
|
Vrh priamo vpred!
|
|
|
|
|
|
Date:
15. X. 2002 |
|
|
|
|
|
Pán profesor, tá hmotnosť má byť v metroch, však?
|
|
|
|
?!?
:-)
|
|
|
|
|
|
Date:
18. X. 2002 |
|
|
|
|
Otázka: |
Aká je teplota tej zohriatej vody?
|
|
|
Reakcia: |
študent vytiahne teplomer z vody a asi po pol minúte zahlási:
Ono to stále klesá ...
|
|
|
|
A prosím vás, teplotu čoho vlastne meriate?
|
|
|
|
No predsa vody!!!
|
|
|
|
|
|
Date:
18. X. 2002 |
|
|
|
|
Výrok:
|
Voda, ktorá sa zohrieva na variči, je na spodku chladnejšia ako na vrchu ...
|
|
|
Moja reakcia: |
Ako ste na to prišli?
|
|
|
|
No je to tak, ako so vzduchom, chladnejší je dole a teplejší hore!
|
|
|
|
|
|
Date:
18. X. 2002 |
|
|
|
|
|
Tá hustota sklennej guľky je taká istá ako vody?
|
|
|
|
???
:-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[späť] |
|